środa, 17 września 2014

Coś innego, ostatnie promienie słońca w tym roku czyli... WAKACJE W BUŁGARII (za i przeciw, Sunny Beach)

Właśnie wróciłam z niespodziewanych wakacji w Bułgarii. Byłam już w tym roku nad morzem w Polsce i nie miałam zamiaru nigdzie wyjeżdżać a jednak stało się inaczej :-) Padło na Bułgarię głównie ze względu na cenę (Hotel 4*, All Inclusive za 1059 zł!:O ). Nie wiem czy zdecydowałabym się pojechać tam po raz drugi, mam mieszane uczucia.
1. SUNNY BEACH czyli Słoneczny Brzeg to miejscowość, którą poleciłabym głównie dla osób młodych, bez dzieci, gdyż jest to miejsce pełne dyskotek, barów i klubów go go.
2. Koniecznie z pełnym wyżywieniem w hotelu gdyż (z tego co udało mi się zauważyć) Bułgarzy nieszczególnie dbają o higienę... Widziałam kilka zaplecz restauracji przez otwarte drzwi i byłam w szoku, białe kafelki były czarne (!) z brudu, wszędzie śmieci. Dosłownie wszędzie, lubię porządek więc dla mnie to był szok.
3. Koniecznie trzeba odwiedzić Nessebar, a w nim, stare miasto (widać na zdjęciach). Mi udało się zwiedzać go o 9 rano w niedzielę i wydawało mi się, że to wymarłe miasto, nigdzie nie było widać żadnych turystów. Po 2 godzinach okazało się, że było po prostu za wcześnie, i dobrze bo dzięki temu udało mi się zrobić fajne zdjęcia bez obecności nieproszonych osób na drugim tle :)
4. Aquapark Paradise w Nessebarze – cena 38 lv dorosły, 19 lv dziecko do 130 cm (nie ważny wiek), jest ogromny i ma mnóstwo atrakcji. Wart swojej ceny, jest otwarty jedynie w sezonie od 9:30 do 18:00.
5. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM DOJAZDU WŁASNEGO! Drogi w Bułgarii są w dość kiepskim stanie, lepiej zdecydować się na samolot, czas lotu z Poznania do Burgas (ok 35 km od Sunny Beach) to 2,5h.
6. Hotel – 3* lub więcej. Zatrzymałam się w MPM Kalina Garden 4* - śmiało mogę go polecić każdemu, czysty, dużo jedzenia, które jest przepyszne (bardzo dużo warzyw i ryby!), dużo alkoholu... :) bardzo duże pokoje (30m2). Przemiła obsługa, znają język rosyjski i angielski.
7. Plaża fajna, piaszczysta (w morzu również piasek), nie ma jeżowców, jedyny minus to to, że wszędzie przy samym morzu są leżaki (Cena za dzień to około 8lv = 16zł) a za darmo można się rozłożyć dopiero jakieś 30m od morza.
8. Ceny w sklepach są stanowczo za wysokie, polecam fresh markety (są najtańsze).
9. Koszt wysłania jednej widokówki to 1lv = 2zł (widokówka ok 0,70-2,0 lv).
10. Jedź w czerwcu, lipcu, sierpniu bądź na początku września gdyż pogoda bywa kapryśna i nie masz pewności, że trafisz na upał (w ciągu tygodnia pobytu 3 dni były pochmurne z czego 2 zimne i 1 dnia padał deszcz).


Na koniec zamieszczam trochę zdjęć :)  

































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz